Je bent hier:

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de vragen die het meest gesteld zijn aan ringbandenwebshop.nl. Indien je een vraag heeft die er niet bij staat kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen via info@ringbandenwebshop.nl

Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Ringbandenwebshop.nl?
Het is bij Ringbandenwebshop.nl enkel mogelijk om je bestelling online in onze webshop te plaatsen. Doordat wij het gehele bestelproces volledig geautomatiseerd hebben kunnen we efficiënt werken en kunnen we veel orders per dag verwerken. En dat merk je aan de prijs!
 
Ga naar de juiste productgroep. Geef de gewenste oplage in en maak vervolgens de keuze uit formaat, bedrukking en afwerking. Op deze manier stel je snel en makkelijk je ideale product samen. Wil je het product bestellen, klik dan op "toevoegen aan winkelwagen" en je product is besteld. Via je winkelwagen kom je verder in de bestelprocedure en kun je je accountgegevens en afleveradres opgeven. Als laatste kun je de order veilig online betalen via creditcard of iDeal.
 
Kom je er nou toch niet helemaal uit of loop je tegen problemen in onze website aan, kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via telefoon 013 - 530 80 50 of per email info@ringbandenwebshop.nl.
Waarom moet ik mij als klant bij Ringbandenwebshop.nl registreren?
Om voor de eerste keer een bestelling te kunnen plaatsen, hebben wij persoonlijke gegevens van je nodig. Deze gegevens kun je tijdens het bestelproces invoeren of voorafgaand aan een bestelling door het aanmaken van een account. Vul deze gegevens zo volledig mogelijk in. Uiteraard respecteren wij je privacy en worden verschafte gegevens niet voor andere (reclame)doeleinden gebruikt.
 
We hebben je persoonlijke gegevens nodig voor de verwerking en het juist versturen van de order. Omdat het om maatproducten gaat moet het mogelijk zijn contact met je te zoeken op het moment we tegen vragen aanlopen tijdens het uitwerken van de order.
 
Om ervoor te zorgen dat niet iedereen bij je gegevens kan, vragen wij je om een wachtwoord in te stellen. Je ontvangt via email de bevestiging van je accountgegevens.
Door in te loggen op je account is het mogelijk je lopende orders te volgen of orderhistorie te bekijken. Makkelijk om te zien wat je in het verleden bij ons hebt besteld.
 
Kan ik mijn bestelling neutraal laten verzenden bij Ringbandenwebshop.nl?
Ringbandenwebshop.nl kan, indien gewenst, bestellingen neutraal (in blanco omdozen en voorzien van een blanco pakbon) laten verzenden.
 
Indien je je bestelling neutraal wil laten verzenden door Ringbandenwebshop.nl, geef dit dan aan tijdens het plaatsen van je bestelling. Dit kan in je winkelwagentje, direct na het plaatsen van je bestelling bij stap 1 (afleveradres). Hier heb je de keuze tussen normale verzending of een blanco verzending. Daarnaast is het bij stap 4 nog mogelijk eventuele opmerkingen betreffend de order te plaatsen. Is je bestelling al doorgezet en wil je de order alsnog neutraal laten verpakken en verzenden, stuur dan een mail naar: info@ringbandenwebshop.nl. Vermeld in je mail duidelijk de klantnaam en het ordernummer.  
Kan ik meerdere afleveradressen opgeven bij Ringbandenwebshop.nl?
Het is mogelijk bij Ringbandenwebshop.nl om meerdere afleveradressen op te geven. Dit is mogelijk tijdens je bestelproces, maar ook door in te loggen in je account. Is je order al bevestigt via email en wil je een extra afleveradres doorgeven, doe dit dan via email info@ringbandewebshop.nl. Vermeld als subject hier duidelijk het ordernummer en klantnummer bij.
 
Hoe breng ik wijzigingen aan in mijn account?
Nadat je bent ingelogd kun je onderaan de website kiezen voor diverse opties:
1. Mijn bestellingen
    Hier heb je alle orders op een rij, ook orders die je eerder besteld hebt.
2. Mijn gegevens
    Hier kunnen NAW gegevens aangepast worden
3. Adressenboek
    Voor het aanpassen van bestaande afleveradressen of het aanmaken van nieuwe afleveradressen.
4. Winkelwagen
    Een overzicht van je winkelwagen, deze bestellingen zijn nog niet definitief.
5. Uitloggen
Hoe volg ik de status van mijn bestelling op Ringbandenwebshop.nl?
Na het plaatsen van je bestelling op Ringbandenwebshop.nl word je op meerdere momenten via een duidelijke email op de hoogte gehouden van de status van je order.
 
Order ontvangen
Ringbandenwebshop.nl heeft je order ontvangen en in behandeling genomen. Is je bestand aangeleverd? Dan wordt je bestand automatisch gecontroleerd en klaargezet voor productie. Moet je bestand nog ge-upload worden? Dan staat je order onhold tot je bestand wordt ge-upload.
 
Order in productie
Ringbandenwebshop.nl gaat voor je aan de slag.
Het is nu niet meer mogelijk wijzigingen door te geven want het productieproces in in gang gezet. Je ringbanden, displays of verpakkingen worden gedrukt, omplakt, gestanst en/of voorzien van een mechaniek.
 
Order gereed voor verzending
Ringbandenwebshop.nl heeft je order afgerond en gereed gezet voor verzending.
Levering zal normaliter de eerstvolgende werkdag plaatsvinden tussen 8.00 - 17.00 uur door onze vaste transporteur. Zorg wel dat er iemand op het afleveradres aanwezig is.
 
Wil je tussentijds de status van je order bekijken, log dan in met je persoonlijke inloggegevens. Hier vind je een duidelijk overzicht van je orders en de status hiervan.
Kom je er niet uit of wil je meer specifieke informatie omtrent je order, neem dan contact met ons op, telefoon 013 - 530 80 50 of per email info@ringbandenwebshop.nl.
Wat zijn de levertijden van Ringbandenwebshop.nl?
De levertijden van Ringbandenwebshop.nl variëren per product:
 
Producten uit voorraad
Levering binnen 2 werkdagen.
 
Producten op maat
Levering binnen 10 werkdagen. Bij de afronding van je bestelling zie je welke leverdatum er aangehouden wordt voor jouw product. Voor sommige producten is een wat langere leverdatum nodig door extra bewerkingen. Natuurlijk is een snellere leverdatum altijd bespreekbaar, neem hiervoor telefonisch contact met ons op via
013 - 530 80 50. Wij doen ons uiterste best met je mee te denken naar een passende oplossing.
Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren bij Ringbandenwebshop.nl?
Je kunt een ontwerp eenvoudig aanleveren bij Ringbandenwebshop.nl via de upload mogelijkheid tijdens of na je bestelling.
 
Downloaden werktekeningen Ringbandenwebshop.nl
Gebruik voor de opmaak van producten besteld via Ringbandenwebshop.nl altijd de bijgeleverde werktekening op onze website. Deze is makkelijk te downloaden en is voorzien van alle belangrijke maten waar je rekening mee moet houden tijdens de opmaak van het ontwerp. Wil je meer informatie, bekijk dan onze uitgebreide aanleverspecificaties op de website.
 
Uploaden van een ontwerp op de werktekening van ringbandenwebshop.nl
Het uploaden van je ontwerp is snel een zeer eenvoudig. Via de uploadbutton tijdens het bestelproces selecteer je het juiste bestand. Het bestand wordt automatisch ge-upload. De levertijd wordt berekend vanaf de eerste volle werkdag na aanlevering van het digitaal bestand.
Waar moet ik rekening mee houden bij de opmaak van mijn ontwerp?
Gebruik voor de opmaak van je ontwerp van ringband, display of verpakking altijd de originele werktekening van Ringbandenwebshop.nl. Deze is snel en eenvoudig te downloaden via de website.
 
Houd bij het ontwerp rekening met de volgende punten:
 
Adobe Illustrator
  • Bewaar opmaakdocumenten als EPS-file (niet als Illustrator).
  • Opmaak omzetten naar CMYK.
  • Lettertype's/ fonts bijleveren.
  • Bij voorkeur lettertypes omzetten naar lettercontouren.
  • Geplaatste foto's en beeldmateriaal altijd aanleveren in eps-CMYK, minimaal 300 dpi bij 100%.
  • Foto’s niet onnodig groot plaatsen i.v.m. uploadtijd.
  • Alle aflopende pagina’s dienen buiten de omplakrand een overvul van 3 mm te hebben.

Adobe Photoshop

  • Beelden minimaal 300 dpi en CMYK in 1 van de volgende bestandsformaten;
  • Photoshop EPS
  • Tiff
  • JPEG mits afbeelding op ware grootte 300 dpi is.
 Adobe Indesign
  • Geïmporteerde beelden altijd bijleveren.
  • Geplaatste beelden minimaal 300 dpi. Lijnbeelden dienen een resolutie te hebben van minimaal 800dpi op 100%.
  • Geplaatste Photoshop EPS’en niet bewaren met JPEG codering, tevens dien je de bestanden op te slaan zonder “halftone screen”, “transfer function”, “Postscript color management” of “Image interpolation” (keuzeopties bij opslaan).
  • Uitknippaden in Photoshop aanmaken
  • Alle fonts moeten worden bijgeleverd: screen- en printerfonts, geschikt voor mac OSX.
  • True Type en Multiple Master fonten worden NIET aanvaard.
  • Een lettertype nooit met het stijlpallet bold of cursief maken.
  • Alle kleuren opmaken in CMYK, inclusief de gebruikte beelden en illustraties.
  • Indien je in de opmaak gebruik maakt van verlooptinten, mogen deze niet gemaakt worden binnen Indesign, deze dien je te maken in photoshop of eventueel in Illustrator.

Adobe Acrobat

  • Certified PDF aanleveren is geen probleem indien u gebruik maakt van de profielen KVGO vellenoffset (CMYK of spot) of de profielen van de Ghent PDF workgroup (SheetCMYK of SheetSpotHires).
 
Algemene opmerkingen:
Ringbandenwebshop.nl geeft de voorkeur aan aangeleverde certified PDF’s. Deze certified PDF bestanden voldoen aan de standaard Ghent Workgroup sheetspothighres.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij Ringbandenwebshop.nl?
Ringbandenwebshop.nl biedt u de mogelijkheid voorafgaand aan de productie te betalen via:
 
iDeal
Nadat je bestelling is afgerond wordt je automatisch doorverwezen naar de beveiligde iDeal betaalpagina. Hier heb je de mogelijkheid veilig en gemakkelijk te betalen via je eigen vertrouwde bank. Zodra wij de betaling van je ontvangen hebben wordt de order in gang gezet en gaan wij voor je aan de slag!
 
Visa en Mastercard
Naast iDeal heb je ook de mogelijkheid je bestelling met je creditcard te betalen. Hiervoor heb je het kaartnummer en de vervaldatum nodig. Na betaling wordt het bedrag automatisch afgeschreven.
 
Vooruitbetaling of overschrijving per bank
Naast iDeal of creditcard is het ook mogelijk je bestelling via een vooruitbetaling of bankoverschrijving te voldoen. Na afronding van je bestelling ontvang je alle betaalgegevens per email in een overzichtelijke factuur. Zodra wij je betaling hebben ontvangen gaan wij voor je aan de slag. De leverdatum van je bestelde producten wordt berekend vanaf de dag dat wij je betaling hebben ontvangen.
 
Op rekening 
Uw ringbanden, ordners of mappen liever op rekening bestellen? Ook dat is mogelijk, mits je eerder een bestelling bij ringbandenwebshop hebt geplaatst. Bij vervolgorders bieden wij je de mogelijkheid op rekening te bestellen. Indien nodig voert Ringbandenwebshop.nl een kredietcheck uit. Na het afronden van je bestelling gaan wij direct voor je aan de slag! Je ontvangt de factuur bij aflevering van de producten.
Ik ben op zoek naar een product dat niet op de website staat, wat nu?
Ben je op zoek naar een specifieke map, ringband of ander presentatiemiddel wat je niet op onze site terug vind? Neem dan via email info@ringbandenwebshop.nl of telefonisch via 013 - 530 80 50 contact met ons op. Er zijn weinig zaken die wij niet aan kunnen dus hoogstwaarschijnlijk kunnen wij je ook hiermee helpen. Ringbandenwebshop.nl is een handelsnaam van Venttri / Maxximap, een bedrijf dat al meer dan 20 jaar specialist is op het gebied van presentatiemiddelen.
Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van mijn product, wat nu?

Heb je producten van ons ontvangen en ben je niet tevreden over de kwaliteit hiervan? Dat is erg vervelend. Ringbanden webshop doet haar uiterste best producten in perfecte kwaliteit bij jou aan te leveren. Toch kan het zo zijn dat er af en toe iets misgaat. Ook bij Ringbandenwebshop.nl werken mensen. En aangezien fouten heel menselijk zijn, kan dit ook bij ons gebeuren. Meld een klacht of andere opmerking via het online klachtenformulier

Nadat wij dit formulier van je hebben ontvangen nemen wij zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen contact met je op om een passende oplossing te vinden.
Kan ik mijn klantgegevens op een later tijdstip nog aanpassen?
Het is altijd mogelijk je accountgegevens aan te passen door in te loggen met je persoonlijke wachtwoord.
 
Hoe breng ik wijzigingen aan in mijn account?
Nadat je bent ingelogd kun je kiezen voor diverse opties:
1. Mijn bestellingen
    Hier heb je alle orders op een rij, ook orders die je eerder besteld hebt.
2. Mijn gegevens
    Hier kunnen NAW gegevens aangepast worden
3. Adressenboek
    Voor het aanpassen van bestaande afleveradressen of het aanmaken van nieuwe afleveradressen.
4. Winkelwagen
    Een overzicht van je winkelwagen, deze bestellingen zijn nog niet definitief.
5. Uitloggen
 
Heb je een lopende order en zijn er nog wijzigingen in bijvoorbeeld het afleveradres, neem dan contact met ons op via info@ringbandenwebshop.nl.

Wist je dat..

Ringbandenwebshop.nl een handelsnaam is van Venttri / Maxximap en meer dan 25 jaar ervaring heeft in ontwerp en uitvoering van presentatieproducten? Kijk ook eens op www.venttri.nl

Mijn account

Contact opnemen

Als je meer informatie wilt over onze producten of je order kun je altijd via de e-mail of telefonisch contact met ons opnemen.
  • +31 13 530 80 50
  • info@ringbandenwebshop.nl